Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
Ep3_Linn_Kristin_pannekaker_27968

Grove pannekaker

Grove pannekaker med blåbær (4 porsjoner) Oppskrift: Ingvil Måkestad Bovim Foto: Espen Olsen Grove pannekaker eller vafler kan gjerne brukes som aletrnativ til brødmåltid. Jeg kjenner mange som har problemer med matlysten før de skal konkurrere, og noen av de liker å spise for eksempel pannekaker. Her har du oppskrift på en variant. Du trenger: • 4 egg • 2 dl havremel (eller fint mel om det er veldig kort tid til konkurransen) • 2 dl kefir • 2 ts bakepulver • 2 ts vaniljepulver (evt. ekte vaniljesukker) • 2 ss 100 % lønnesirup • Bær som blåbær, bringebær, rips • Mandler (eller valnøtter/hasselnøtter) • cottage cheese eller kesam Slik gjør du: 1. Bland egg og havremel, bakepulver vaniljepulver godt sammen med en visp. 2. Tilsett kefir og lønnesirup. Rør godt sammen. 3. Stek små pannekaker som du putter noen blåbær i, på medium varme i en stekepanne. 4. Server pannekakene i et tårn med masse bær og hell litt lønnesirup over om du er hjemme. 5. Spis gjerne cottage cheese og kesam til, det gir en deilig fylde til måltidet og gjør det meir proteinrikt. 6. Om du pakker niste kan du ta brunost på eller bare spise de som de er.
last ned (3)

Mat før trening og konkurranse

Det er mange faktorer som spiller inn for at man skal klare å prestere optimalt og oppnå ønsket målsetting i idretten. En viktig faktor er hva vi putter i munnen og når vi gjør det. Man har ulike behov, men likevel kan man ha en rettesnor å forholde seg til. (mer…)
Therese.jpg

Toppidrettsutøvernes mattips

Marit Bjørgen kysser en laks, Edvald Boasson Hagen kaster seg utfor en monsterbakke på trehjulssykkel, Thea Næss kicksparker en vannmelon, Kjetil André Aamodt renner over av sjokolade, mens Ole Einar Bjørndalen tar imot et ekstremregn av tomater. Dette er noen av bildene i kokeboken Gull i munn. Idrettsheltenes egne favorittoppskrifter. Nesten 40 av landets toppidrettsutøvere bidrar med matoppskrifter og egne erfaringer i Olympiatoppens nye kokebok for alle som er opptatt av mat, idrett og trening. (mer…)
ABONNER på magasinet
annonse